A koncert másnapján ismét a reggelinél volt a gyülekező, jó korán mert a repülőgépet is el kellett érni. 4 óra alvás után képzelhetitek milyen friss és üde volt az egész társaság. Nagy nehezen én is összekapartam magamnak valamit reggelinek és próbáltam valahogy magamhoz térni. Nekem ugyan nem kellett elérnem a gépet, nekem csak 3 óra vezetés volt a program a következő megállóig. Mire végeztünk Dani is befutott a reggelihez és látszott rajta hogy ő se aludt túl sokat az este. Reggeli után mindenki felhúzott a szobájába pakolni és kis idő múlva már mindenki a bőrönddel indulásra készen várta a reptéri fuvart a szálloda előtt. Engem kivéve, az én cuccom még fent volt a szobában, én nem csekkoltam ki. 11-ig még lehetett maradni úgyhogy én miután elköszöntem mindenkitől mentem is vissza a szobába aludni pár órát 11-ig. Sajnos emiatt Koppenhága ógy ahogy van kimaradt, nincs mese, ide majd vissza kell még jönni.
Dánia második legnagyobb városa, Aarhus volt az első megálló. Az odavezető út gyorsan eltelt, megkockáztatom kicsit gyorsabban is mentem a kelleténél. Több dolgot is szerettem volna megnézni Aarhusban, de 1 hónappal ezelőtt a tervezéskor nem számoltam azzal, hogy csak 12 óra körül indulok el Malmöből. Hatalmas késéssel értem a városba, emiatt nem a korábban eltervezett útvonalat jártam be, hanem fontossági sorrend szerint.
Amit semmiképp se szerettem volna kihagyni az egy kis utcácska, Mollestien. Nem ismerős? Nem csoda, nekem se volt, sose hallottam róla de nézzétek csak, ezt nem lehetett nem megnézni:
Még egy apró érdekességet megjegyeznék itt. Az autópályán már feltűnt, hogy a dán autóállomány nem sokban különbözik a magyartól. Nem sok új autót látni itt. Utánanéztem és megtudtam hogy Dániában a 81 700 dán koronánál (kb 3,3 millió forintnál) drágább autókat 150%-os(!!!) regisztrációs adóval lehet csak megvásárolni. Ez kb. az összes vadiúj autó. Az már csak hab a tortán, hogy ez tavaly még 180% volt! Az ennél olcsóbb autók se ússzák meg, ezekre 105% jön rá. Ja és itt az ÁFA 25%. Drága mulatság itt megvenni egy új autót. Igy mondjuk nem nehéz biciklinagyhatalommá válni!
Ilyen autók között hamar feltűnik az utcán egy vadiúj fehér Audi TT! A következő döbbenet akkor jött amikor kicsit jobban megnéztem:
Tekintsünk el a menő rendszámtól és a kis táblától a kocsi hátulján amit én dán nyelvtudás hiányában sajnso akkor nem tudtam értelmezni. Na de mi az ott a visszapillantón? Ilyesmi az autósiskola autóin szokott lenni. Ez egy oktatóautó? Nanemár!!! Rákérdeztem, az! Tuti van valami adókedvezmény ha ilyen célra vesznek autót!
Sokmindent nem tudtam sajnos megnézni mert a szálláshoz is el kellett időben jutni, az meg innen még 3 órányi autózásra volt, úgyhogy indulni kellett. Pedig lett volna mit megnézni: innen származik az atomerőművek elleni tiltakozás jelképe, van itt még Szivárványpanoráma a művészeti múzeum tetején. Majd legközelebb!
Aarhus után jött az Airbnb szállás, sok Airbnb lakáshoz volt már szerencsém, de ez eddig mindegyiket übereli, nem is írnék róla többet, nézzétek csak:
Gyorsan lepakoltam a cuccom és indultam a Skagen városka melletti Grenenhez. Grenen Dánia legészakibb csücske, itt találkozik a Balti-tenger és az Északi-tenger:
Nem tudtam kihagyni hogy mezitláb bemenjek a vízbe. A nyár közepén is jéghideg volt a víz, de az, hogy elmondhatom egyszerre fél lábbal az Északi-tengerben és féllábbal a Balti-tengerben álltam ezt az áldozatot megérte!
A második világháború idején a németek bunkereket építettek ide. Ezek ma már inkább csak romok, van amelyiknek nagy része már víz alatt van. Van itt egy bunkermúzeum, ami sajnos akkor már zárva volt amikor én ott voltam. A bunkereken kívül akadt még itt más látnivaló is. Nagyobbnál nagyobb hajók haladtak el nem messze innen. Egészen sötétedésig itt maradtam nézni a hajóforgalmat.